Snel afvallen

Snel afvallen doe je zo!

Snel afvallen is een wens van vele mensen. Als die paar extra kilo’s eraan zitten, wil je daar het liefst zo snel mogelijk weer van af. Die kilo’s zitten er soms heel snel aan.

In no time zit je broek te strak of merk je het aan de andere kleding die je aandoet. We willen in onze vingers knipperen en ervoor zorgen dat de kilo’s er zo weer af zijn. Was dit maar mogelijk!

Met alleen in je vingers knipperen lukt het niet, wel kan je op een gezonde, snelle manier afvallen door een dieet schema te volgen. Ook zijn er nog een aantal andere dingen die je kan doen om snel af te vallen. Het belangrijkste bij snel afvallen is goede voeding, een beetje beweging en discipline.

Snel afvallen met een dieet schema

Een dieet schema is een schema waar precies in staat wat je op een dag mag eten. Een dieet schema gaat uit van gezonde voeding die ervoor zorgt dat je vet verbrand en gezondere etenswaren binnenkrijgt. Uiteraard moet je het ongezonde eten laten staan, daar moet je streng op zijn! Het fijne aan ons dieet schema is dat je deze zelf kan samenstellen om snel af te vallen. Hierdoor kan je zelf kiezen wat je wel en niet lekker vindt en een schema van maken. Want naast gezonde voeding, is het ook belangrijk dat je de motivatie vindt om het dieet schema vol te houden. Als je dan zou moeten eten wat je echt niet lekker vindt, dan is de lol er al snel af natuurlijk.

Snel afvallen is mogelijk

Met een persoonlijk dieet schema, met wat ú lekker vindt!

Weg met buikvet

Een veelgehoord probleem bij mensen is het buikvet. Dit vet is het lastigst om te verbranden, als het er eenmaal zit. Als iemand buikvet heeft, betekent dit simpelweg dat die persoon te veel heeft gegeten en vaak ook ongezond heeft gegeten. Het lichaam kan de voedingsstoffen niet kwijt en slaat het op in de buik. Een dieet schema kan dan uitkomst bieden. Ook zijn er een aantal andere dingen die je beter kan laten als je aan het dieet schema wil beginnen, die tips kan je verderop lezen. Je wilt immers het beste resultaat en zo snel mogelijk afvallen! En het snel afvallen begint met gezonde voeding.

Gezonde voeding is de sleutel

Gezonde voeding is heel belangrijk als je snel wil afvallen. Punt uit. Maar wat is nu echt gezonde voeding en wat past binnen een dieet schema? En wat moet je dan eigenlijk laten staan? We weten eigenlijk allemaal wel ongeveer wat gezonde voeding is. Groenten, fruit, vette vis en noten bijvoorbeeld. Maar waarom is dit eigenlijk zo? Dit heeft te maken met eiwitten, gezonde vetten en koolhydraten. Misschien heb je het weleens gehoord, maar koolhydraten zijn de vaak de grootste boosdoener van overgewicht.

Koolhydraten zitten in zetmeelproducten, granen en rijst bijvoorbeeld. Koolhydraten zijn eigenlijk suikers die door je lichaam worden opgenomen. Uit onderzoek blijkt dat je eigenlijk niet per se koolhydraten nodig hebt om goed te functioneren. Koolhydraten zijn lastiger voor je lichaam om te verwerken en dus wordt het opgeslagen als vet in je lichaam. Koolhydraten zorgen ook vaak voor het bekende buikvet. En dat is juist wat je wil voorkomen. Het kan best een uitdaging zijn om koolhydraten uit je voedingspatroon te elimineren. Er zitten koolhydraten in ontzettend veel producten. Het is altijd goed om op de achterkant van een verpakking te kijken als je iets haalt in de supermarkt.

Bij sommige producten is het natuurlijk gelijk te zien dat het koolhydraten zijn, zoals met rijst en granen bijvoorbeeld. Rijst weet je makkelijk te vermijden, koop of eet gewoon geen rijst. Maar weet dat er dus ook koolhydraten zitten in de volgende producten: brood, crackers, borrelsnacks en ontbijtgranen. Als je al je hele leven dit soort producten eet, weet dat het dan op het begin van het dieet schema een uitdaging kan zijn om deze niet te eten. Je bent het immers zo gewend. Het is wijsheid om daar wel gelijk mee te stoppen en niet te denken het kan wel voor een keer. Zo wordt het de volgende keer nog verleidelijker om gewoon wel af en toe koolhydraten te eten en dat is zonde van alle moeite die je doet.

Eiwitten en gezonde vetten zijn vet belangrijk

Maar wat is het antwoord dan wel? Het antwoord is te vinden in eiwitten en gezonde vetten! Eiwitten kan je vinden in de volgende bijvoorbeeld de volgende etenswaren: vlees, vis, noten, peulvruchten, zuivel en eieren. Eiwitten zorgen voor veel energie voor je lichaam en spiermassa. De voedingsstoffen zijn makkelijk te verteren. Daarnaast is de combinatie met gezonde vetten heel goed voor je lichaam. De gezonde vetten zitten in noten en vette vis bijvoorbeeld.

Met deze groenten verbrand je vet

Er zijn ook eiwitten en gezonde vetten die er zelfs voor zorgen dat je vet verbrandt! Ideaal dus. De producten die hier onder vallen zijn bijvoorbeeld selderij, sla, witlof, bloemkool, spruitjes, broccoli, spinazie, komkommer of andijvie. Je kan zoveel als je wil eten van deze groenten. Een dieet schema bestaat dan ook uit voornamelijk eiwitten en gezonde vetten. Zo kun je gaan voor een optimaal resultaat!

Laat het crash dieet links liggen

Er zijn mensen die kiezen om af te vallen met een crash dieet. Dit is wel iets anders dan een dieet schema. Een crash dieet is een dieet waarbij je in één keer heel veel minder calorieën binnenkrijgt op een dag. Dus je gaat van bijvoorbeeld 2000 calorieën, in een keer naar slechts 500 á 1000 calorieën. Dat klinkt misschien als een effectieve methode, maar dat is het zeker niet. Een crash dieet is bedoeld om in een zeer korte tijd zoveel mogelijk gewicht te verliezen.

Echter krijg je zo weinig calorieën binnen, dat je hierdoor onvoldoende vitamines binnenkrijgt. Dat is heel slecht voor je energieniveau en voor je spiermassa. Als je namelijk onvoldoende vitamines binnenkrijgt, dan gaat je lichaam je spiermassa leeghalen om de gewenste energie te krijgen voor het dagelijks leven. Je kan je hierdoor heel slap voelen. Ook bevordert het absoluut de concentratie niet als je veel te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.

Hoe bereik je het snelste resultaat dan?

Soms is het zo dat een dieet schema wordt verward met een crash dieet. Ja, er bestaan dieet schema’s die te vergelijken zijn met een crash dieet. Alleen ons dieet schema voldoet aan de gezondheidsvoorwaarden en zorgt ervoor dat je op een gezonde en stabiele manier snel kan afvallen. Als je van plan bent om het dieet schema te gaan gebruiken, dan is het verstandig om gelijk te stoppen met een aantal andere gewoontes. Je wilt natuurlijk het beste resultaat! En dat vergt eenmaal wat meer moeite dan alleen het dieet schema te volgen en gezond te eten. Als je de dingen aanpast die hieronder genoemd worden, zorg je ervoor dat je nog sneller het gewenste resultaat bereikt! Je wilt immer snel afvallen.

Meer beweging op een dag

Laat even voorop staan dat je jezelf niet hoeft af te beulen in de sportschool. Het is niet zo dat je gelijk elke dag naar de sportschool moet rennen om calorieën te verbranden. Het fijne van een dieet schema is dat dit niet nodig is. Wel kan het helpen om wat meer beweging te krijgen gedurende de dagelijkse werkzaamheden. Met een aantal aanpassingen zorg je er al voor dat je wat meer beweging krijgt op een dag.

Neem je altijd de lift op kantoor? Kies er dan voor om de trap te nemen! Of doe je altijd je boodschappen met de auto, terwijl de winkel om de hoek is? Ga dan lopend of fietsend boodschappen doen. Zo krijg je gelijk wat frisse lucht. Als je graag nog wat meer beweging in je leven wilt, dan kan je ervoor kiezen om elke dag na het eten een half uurtje te lopen. Lopen na het eten bevordert bovendien de spijsvertering. Of start de dag goed met een wandeling van een half uurtje. Dan heb je gelijk je beweging op een dag al gehad.

Haal ongezond eten uit huis

Ben je van plan om het dieet schema te volgen en snel af te vallen? Zorg er dan voor dat je al het ongezonde eten uit huis hebt gehaald. Dit klinkt logisch, maar met alles bedoelen we alles. Alle sauzen, spreads, chips en cola moet de deur uit. Je snapt waarschijnlijk wel dat je de cola en chips links moet laten staan, maar dus ook de sauzen. Juist in die sauzen zitten veel verborgen calorieën. Als je die blijft eten in je afvalperiode dan doe je het hele dieet schema teniet. En dat is zonde!

Frisdrank en andere drankjes ook weg

Het klinkt echt heel logisch dat als je snel wilt afvallen, je geen frisdrank moet drinken. Maar we benoemen het nog wel even. Tuurlijk moet je de cola, Fanta en Sprite laten staan. Maar ook zeker de zogenaamde fruitdrankjes! Je denkt dat je gezond bezig bent en veel vitamines binnenkrijgt, maar niet is minder waar. In deze zogenaamde gezonde drankjes zitten veel verborgen suikers. Er worden suikers en smaken aan toegevoegd die niet passen in een dieet om snel af te vallen. Zorg er dus voor dat je deze dranken weg doet! Het beste wat je kan drinken is water, thee en koffie. En je kan natuurlijk ook een shake drinken van de groenten die je binnen wil krijgen. Dat is natuurlijk nooit een probleem, zolang je alles maar natuurlijk houdt.

Zorg voor support uit je omgeving

Wat ontzettend kan helpen is om support te krijgen van je omgeving als je snel wil afvallen. Je kan heel makkelijk denken, dat doe ik wel even in mijn eentje. Maar dat kan nog een hele uitdaging zijn. Als je met een gezin woont, dan is het heel verleidelijk om mee te gaan eten met degenen die niet op dieet zijn. Al helemaal omdat dan je gewoontepatronen erg naar boven komen. Een tip is dus om je familie erop voor te bereiden dat je dit wil doen, zodat ze je kunnen supporten. Als je het vertelt kan het best zijn dat ze bereid zijn om mee te doen met je of om het ongezonde eten niet op te eten waar jij bij bent. Dat kan ontzettend veel verleiding schelen.

Gezonde voeding en beweging zijn de ideale combi

Er zijn dus best nog wat dingen waar je rekening mee moet houden als je snel wil afvallen. Het komt veelal neer op gezonde voeding en wat meer beweging in je dagelijks leven. Je hoeft hiervoor dus niet fanatiek naar de sportschool! Met wat kleine aanpassingen in het dagelijks leven heb je zo wat meer beweging. Bovendien ga je je daardoor wel wat fitter voelen en dat komt het snel afvallen ook ten goede natuurlijk. De uitdaging zit hem vooral in de gezonde voeding. Het kan lastig zijn om al je eetgewoontes in één keer overboord te gooien. Echter is dit wel de beste manier om snel af te vallen. Doordat je streng bent voor jezelf en de kracht hebt om al die gewoontes aan de kant te zetten, zal je zien dat je veel sneller resultaat ziet. En dat is natuurlijk wat je wil! Op een gezonde en verantwoorde manier snel afvallen.