Cardio training thuis

Thuis trainen en je conditie verbeteren? Dan is cardio training thuis iets voor jou! Er zijn een aantal effectieve cardio oefeningen die je gemakkelijk thuis kunt doen.

5 goede cardio trainingen voor thuis

Cardio training thuis is heel goed mogelijk, met de juiste oefeningen kom je een heel eind. Daar hoef je helemaal niet voor naar de sportschool.

1. Jumping Jacks
    Jumping Jacks zijn een klassieke cardio oefening die je hele lichaam traint en je hartslag verhoogt. Begin staand met je voeten naast elkaar en je armen langs je lichaam. Spring omhoog en spreid je voeten terwijl je je armen omhoog brengt en klap ze boven je hoofd samen. Spring dan terug naar de startpositie en herhaal dit voor 3 sets van 30-60 seconden.
  2. Jumping Squats
    Jumping Squats zijn een geweldige manier om je beenspieren te trainen en tegelijkertijd je hartslag te verhogen. Begin met je voeten op schouderbreedte uit elkaar en je handen op je heupen. Squat dan naar beneden alsof je op een stoel gaat zitten en spring explosief omhoog terwijl je je armen omhoog brengt. Land zachtjes terug in de squat positie en herhaal dit voor 3 sets van 10-15 herhalingen.
  3. Burpees
    Burpees zijn een uitdagende maar zeer effectieve cardio oefening die je hele lichaam traint en je hartslag verhoogt. Begin staand met je voeten op schouderbreedte uit elkaar. Spring dan omhoog terwijl je je handen omhoog brengt en laat jezelf dan op de grond vallen in een plank positie. Doe een push-up en spring dan terug naar de startpositie. Herhaal dit voor 3 sets van 10-15 herhalingen.
  4. High Knees
    High Knees zijn een geweldige manier om je hartslag te verhogen en je beenspieren te trainen. Begin staand met je voeten op schouderbreedte uit elkaar en je armen langs je lichaam. Breng dan afwisselend je knieën omhoog terwijl je snel op de plek rent. Probeer je knieën zo hoog mogelijk op te tillen en herhaal dit voor 3 sets van 30-60 seconden.
  5. Jump Rope
    Jump Rope is een geweldige cardio oefening die je gemakkelijk thuis kunt doen. Je hebt alleen een springtouw nodig! Begin met je voeten op schouderbreedte uit elkaar en het touw achter je voeten. Zwaai dan het touw omhoog en spring eroverheen terwijl je het ritme behoudt. Probeer dit zo lang mogelijk vol te houden en herhaal dit voor 3 sets van 30-60 seconden.

Verbeter je conditie

Dit zijn slechts enkele van de vele cardio oefeningen die je thuis kunt doen om je conditie te verbeteren. Voeg deze oefeningen toe aan je trainingsroutine en je zult snel resultaten zien! Vergeet niet om ook een gezonde en gebalanceerde voeding te hebben voor optimale resultaten. Veel succes!