Cardio oefeningen thuis beginners

Thuis cardio-oefeningen te doen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Cardio-oefeningen zijn geweldig voor het verbeteren van je algehele conditie, het verbranden van calorieën en het versterken van je hart en longen. En het beste van alles is dat je ze gemakkelijk thuis of op reis kunt doen zonder dat je naar de sportschool hoeft te gaan.

Cardio oefeningen voor beginners

Als beginner kan het lastig zijn om te weten waar je moet beginnen, dus hier zijn een paar eenvoudige cardio-oefeningen die je thuis kunt doen:

• Jumping Jacks: Dit is een eenvoudige oefening waarbij je begint met staan, springt en je armen en benen spreidt en dan weer terugkeert naar de beginpositie. Herhaal dit 15 tot 20 keer en neem vervolgens een pauze van 30 seconden.
  • Skaters: Begin met je voeten op schouderbreedte uit elkaar. Spring dan opzij op één voet en breng het andere been naar achteren terwijl je met je tegenovergestelde arm zwaait. Spring dan opzij op het andere been en herhaal dit afwisselend gedurende 30 seconden.
  • High knees: Loop in plaats terwijl je je knieën hoog optilt. Probeer je knieën zo hoog mogelijk op te tillen terwijl je in een hoog tempo beweegt. Doe dit gedurende 30 seconden en rust dan 30 seconden uit.
  • Lateral jumps: Plaats een object, zoals een mat of handdoek, op de grond. Spring van links naar rechts over het object terwijl je je armen meebeweegt. Herhaal dit gedurende 30 seconden en rust dan 10 seconden. Herhaal dit 5-10 keer.
  • Stair stepping: Als je een trap hebt, kun je deze gebruiken voor een effectieve cardio workout. Loop omhoog en omlaag de trap gedurende 5-10 minuten, of totdat je hartslag is verhoogd.
  • Skipping: Ga in een rustig tempo op de plaats rennen en verhoog geleidelijk je snelheid gedurende 30 seconden. Rust dan 30 seconden uit.

3 keer per week

Doe deze oefeningen gedurende 20 minuten, 3 keer per week en je zult al snel resultaten zien. Vergeet niet om te beginnen met een korte warming-up om je spieren op te warmen en eindig met een cooldown om je hartslag geleidelijk te laten dalen.