10 gezonde snacks die helpen bij afvallen

Als je bezig bent met afvallen, kan het lastig zijn om te bedenken wat je dagelijks tussendoor kunt eten zonder dat het je dieet in de war schopt. Gelukkig zijn er genoeg gezonde en smakelijke opties die passen bij een dieet zonder dat je de sportschool hoeft te bezoeken. 10 gezonde snacks die je helpen om eetbuien te voorkomen en je op de goede weg houden naar je gewichtsverliesdoelen.

10 gezonde snacks

1. Wortels en hummus
    Wortels zijn een gezonde snack boordevol vitamines en mineralen en bevatten weinig calorieën. Combineer ze met hummus, een lekkere en eiwitrijke dip die ook veel gezonde vetten bevat, en je hebt een perfecte snack die je langer een vol gevoel zal geven.
  2. Appel met amandelboter
    Een appel is een goede bron van vezels en bevat weinig calorieën, terwijl amandelboter gezonde vetten en eiwitten bevat. Combineer de twee voor een smakelijke snack die ook goed is voor je gezondheid.
  3. Edamame
    Edamame, ofwel jonge sojabonen, zijn een uitstekende bron van eiwitten, vezels en andere voedingsstoffen. Een portie edamame is een heerlijke snack die je gemakkelijk kunt meenemen voor onderweg.
  4. Griekse yoghurt met bessen
    Griekse yoghurt is een geweldige bron van eiwitten en bessen bevatten veel vitamines en antioxidanten. Combineer de twee voor een heerlijke snack die je langer verzadigd zal houden.
  5. Rijstwafels met avocado
    Rijstwafels zijn een lichte en krokante snack die weinig calorieën bevatten. Combineer ze met avocado, die veel gezonde vetten en vezels bevat, voor een smakelijke snack die ook goed is voor je gezondheid.
  6. Notenmix
    Noten zijn een geweldige bron van gezonde vetten en eiwitten. Kies voor een mix van verschillende soorten noten zoals amandelen, walnoten en pecannoten voor een heerlijke snack die je energie geeft.
  7. Groentechips
    Groentechips, gemaakt van bijvoorbeeld zoete aardappel, boerenkool of pastinaak, zijn een gezonde vervanger voor gewone chips. Ze bevatten veel vitamines en mineralen en weinig calorieën. Let wel op dat je niet te veel zout aan de chips toevoegt.
  8. Gevulde dadels
    Dadels zijn een natuurlijke bron van suiker en een heerlijke snack. Vul ze met bijvoorbeeld notenpasta of geitenkaas voor een smakelijke snack die ook nog eens gezond is.
  9. Geroosterde kikkererwten
    Kikkererwten zijn rijk aan eiwitten, vezels en andere voedingsstoffen. Rooster ze in de oven met kruiden zoals paprika en knoflook voor een lekkere en knapperige snack die je langer vol zal houden.
  10. Bananenpannenkoekjes
    Pureer een rijpe banaan en meng met een ei en een beetje kaneel (eventueel vanille-extract, honing of ahornsiroop. Bak hiervan pannenkoekjes.

Met deze 10 gezonde snacks heb je genoeg opties om uit te kiezen tijdens het afvallen. Door te kiezen voor snacks die veel voedingsstoffen bevatten en je langer vol houden, voorkom je eetbuien en blijf je op de goede weg naar je gewichtsverliesdoelen. Probeer verschillende combinaties uit en ontdek zo welke snacks jou het beste bevallen.